בשנים האחרונות, פודקאסטים הפכו לתופעה תרבותית של ממש. הפלטפורמה החדשנית לצריכת תוכן צוברת כמויות הולכות וגדלות של מאזינים בישראל וברחבי העולם, ופודקאסטים חדשים צצים בכל יום כפטריות אחרי הגשם.
נתונים מראים כי בארצות הברית, מעל 50% מהאוכלוסיה מאזינים לפודקאסטים באופן קבוע, ובישראל מדובר בכרבע מהאוכלוסיה הבוגרת. לאור המספרים הללו, אין זה פלא כי פרסום בפודקאסטים הפך לעניין שבשגרה עבור חברות רבות.
פרסום בפודקאסטים – למה זה כדאי?
- חשיפה: כאמור, פודקאסטים הם מוצר פופולרי במיוחד בקרב הקהל הישראלי. אם אתם מפרסמים את המוצר שלכם בפודקאסט, במיוחד כזה בעל נתוני האזנה מרשימים, תוכלו להיות בטוחים שהפרסומת תגיע לכמות רבה של אנשים. בנוסף, רוב הפודקאסטים משודרים במספר פלטפורמות האזנה, כך שכל פרסום שתפיקו יופץ מספר רב של פעמים.
- פרסום על פי קהל יעד: פרסום בפודקאסטים מאפשר לכם לבחור את אוכלוסיית היעד המתאימה למוצר שאתם רוצים לשווק, ממש כמו קידום ממומן קלאסי. למשל, אם אתם מוכרים שעונים חכמים, תוכלו לפרסם את עצמכם בפודקאסט העוסק בחידושים טכנולוגיים. פרסומת לחנות ספרים תשתלב מצויין בפודקאס שעוסק בניתוח של ספרי הארי פוטר. פרסום בפודקאסטים הוא הדרך המושלמת להתאים את המוצר שלכם ללקוחות פוטנציאליים.
- היכרות עם המפרסם: כאשר מנחה הפודקאסט מקריא בקולו את הפרסומת שלכם, ההשפעה על המאזינים תהיה רבה הרבה יותר. לכל מאזין יש את הפודקאסטים האהובים עליו, להם הוא מאזין באדיקות. הוא מרגיש כאילו הוא כבר מכיר את המנחים באופן אישי, ומייחס חשיבות רבה לדבריהם ואף להמלצותיהם. פרסומת הנאמרת בקולו של מנחה מוכר היא בעלת משקל רציני, ויכולה להשפיע על המאזינים לשקול ברצינות לרכוש את המוצר המדובר.
- פרסום ארוך טווח: בניגוד לתכנית רדיו, למשל, ברגע שפרק פודקאסט עולה לאוויר, הוא בדרך כלל נשאר שם באופן קבוע. לכן, פרסום בפודקאסטים יבטיח שהפרסומת שלכם תשאר "חיה" וזמינה להאזנות גם שנים לאחר שידורה.
- יחס חיובי לפרסום: בסקר שפורסם בשנת 2019 נמצא כי מאזינים מקבלים פרסום בפודקאסטים בצורה חיובית יותר מאשר פרסום בפלטפורמות אחרות. הסקר נערך בקרב מי שהוגדרו "סופר מאזינים" – אנשים שמאזינים לפודקאסטים במשך 5 שעות בשבוע ומעלה.
הסקר העלה נתונים מעודדים ביותר לגבי פרסום בפודקאסטים:
- 44% מהמשתתפים העידו כי הם מעניקים תשומת לב רבה יותר לפרסומות בפודקאסטים מאשר לפרסומות במדיות אחרות.
- 42% מהמשתתפים העידו כי הם שוקלים בחיוב רב יותר רכישת מוצרים בעקבות פרסום בפודקאסטים מאשר בעקבות פרסומים במדיות אחרות.
- 37% מהמשתתפים אמרו שהדרך הטובה ביותר עבורם להיחשף למוצר כלשהו היא באמצעות פרסום בפודקאסט.
- 46% מהמשתתפים אמרו שסביר יותר שירכשו מוצר בעקבות פרסום ששמעו בפודקאסט מאשר במדיומים אחרים.
- 44% מהמשתתפים סיפרו שכאשר חברה מסויימת מפרסמת את מוצריה בפודקאסט שהם אוהבים במיוחד, דעתם עליה נעשית חיובית יותר.
פרסום בפודקאסטים – איך עושים את זה?
ישנן שלוש דרכים עיקריות לפרסם מוצרים בפודקאסטים:
תשדירים: אלו הן פרסומות מהסוג הקלסי, המופיעות בתחילת הפרק, באמצעו או בסופו. הפרסומות נכתבות ומופקות על ידי המפרסם, ולמנחה הפודקאסט אין יד בהן.
חסויות ופינות תוכן: פרסומות המוגשות בקולו של מנחה הפודקאסט. הן עשויות להיות מוקלטות, או להיאמר על ידו באופן חופשי בשלב כלשהו במהלך הפרק. פרסומים אלה מתבססים על האמון ומערכת היחסים הקיימת בין המנחה למאזינים הקבועים של הפודקאסט.
פודקאסט שיווקי: זהו פודקאסט שמיועד כולו לשיווק חברה, ארגון או מוצר מסויים. מדובר בהפקה מורכבת, אשר – כאשר היא נעשית נכון – יוצרת קהילה שלמה סביב התוכן המדובר.